Bojkotten fortsätter!

Med risk för att låta argsint och vrång, tänker jag ta tillfället i akt, och ta avstånd från svts "käraste" tv program. Det har troligen inte undgott någon att årets melodifestival kommit igång. I formar lämpliga för den svenska majoriteten som bedriver sina lördagkvällar med att se på detta dravel, trycker herr Christer Björkman ner sina artister.  han avslutar med att krydda dem med paljetter och knuffar ut dem på scenen. Om artisten i fråga inte vill ta på sig ett överflöd av glitter och glamour, får han eller hon inte vara med, så är "reglerna". Den fullständiga avsaknaden på alldaglighet och äkthet gör att jag har börjat bojkotta denna "fest"ival som varje lördag spyr ut sin galla över befolkningen. Nej nu faan får det vara nog. Man kan lägga ner På spåret ett bildande och jovialiskt program som når ut till folket med kunskap och glädje. Medan ett program uppbygd på falskhet och med ingen plats för dem som inte passar i formen får vara kvar, lägg där till att programledaren är oerhört löjelseväkande och så självgod att man mår illa. Nej tackar vet jag, Ingvar och Björn är the real deal. Trycket på svts Vd Eva Hamilton verkar vara lite för stort, hon verkar inte kunna skilja på rätt och fel. Men det är bara att höra av dig eva om oket på dina små axlar är för stort, Jag är "arbetslös" för tillfället och tro mig jag vet vad public service är och vad det inte är.

Att dra urusla och elaka skämt om deabetiker och pissa på deltagarna, kallar inte jag komik, Gör du Eva?  


Fight the power.

ågren                                                                                                 


Kommentarer
Postat av: Anonym

kisss

2009-03-06 @ 11:43:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0